Een man met een helm en een geel vest bouwt het AutoStore-raster op van aluminium pilaren.

AutoStore-projecten met Element Logic – van A tot Z

Bij het investeren in automatisering zijn er veel zaken waar u rekening mee moet houden. Het volgende artikel toont een inzicht in hoe ons proces als AutoStore-specialisten eruitziet.

“Met een wijde selectie aan expertise, gebruiksvriendelijke software en meer dan 35 jaar aan intralogistieke ervaring zal Element Logic de optimale oplossing voor u en uw toekomstige groei vinden”, legt Niklas Poulsen, Sales Manager bij Element Logic, uit.

In 2020 koos elektronicagroothandel CBK voor AutoStore by Element Logic om haar magazijn te optimaliseren. Bekijk het gehele proces in deze video:

Breng het partnerschap tot stand

De eerste stap richting automatisering is om in contact te komen met de specialisten van het Element Logic sales team. Met hun uitgebreide kennis en ervaring in het implementeren van magazijnautomatisering en AutoStore-systemen in magazijnen, nemen zij het voortouw bij het maken van ROI-berekeningen en terugverdientijdanalyses om een ​​oplossing op maat te vinden voor uw huidige en toekomstige behoeften.

Het team berekent alle aspecten van uw bedrijfsvoering. Sommige berekeningen zijn eenvoudig, zoals hoeveel werknemers u nodig heeft om het AutoStore-systeem te laten functioneren. Maar we berekenen ook hoeveel u bespaart op het verminderen van menselijke fouten bij het picken van goederen en hoeveel de klanttevredenheid toeneemt als ze snellere en veiligere leveringen ervaren.

“Ten slotte maken we voor u een schatting van het budget en het tijdsverloop”, zegt Poulsen.

Twee mannen wijzen naar een presentatie met een tekening van een AutoStore-oplossing.
OPLOSSING OP MAAT: De oplossing is nooit hetzelfde en elke klant heeft haar eigen behoeften.

Een op maat gemaakt magazijn-ontwerp voor uw specifieke behoeften

Nadat we uw behoeften en voorkeuren in kaart hebben gebracht, werkt ons team van systeemontwerpers nauw samen met het verkoopteam en de projectmanager en gebruiken ze hun ervaring en creativiteit om een ​​op maat gemaakte oplossing voor uw magazijn te ontwerpen. Geen enkele oplossing is ooit hetzelfde.

“We besteden veel tijd aan het analyseren en berekenen van cijfers om aan uw behoeften te voldoen”, legt Lasse Vik, Product Manager AutoStore uit. Vik ontwerpt systemen voor allerlei soorten klanten, ongeacht grootte, vorm en andere uitdagingen.

Een rode doos met een portretfoto van Lasse Vik en de quote: "We besteden veel tijd aan het analyseren en berekenen van cijfers om aan uw behoeften te voldoen"

Zodra er een contract wordt getekend, wijzen we u een projectmanager toe die in alle fasen als coördinator zal werken en als de connectie tussen u en het team dat de oplossing ontwerpt en bouwt. Op deze manier heeft u één centraal aanspreekpunt, waardoor u gemakkelijker kunt bijhouden wat er gebeurt.

“Het is essentieel om een ​​open en eerlijke dialoog te hebben over alle details met de klant. Op deze manier voelen beide partijen zich zelfverzekerd en veilig over het proces”, legt Nils Grille, projectmanager bij Element Logic, uit.

Een man in een geel vest kijkt langs de camera in een magazijn
SUCCESFACTOR: Project Manager Nils Grille coördineert en voert kwaliteitscontroles uit tijdens het gehele proces – zodat u verzekerd bent van een soepel en nauwkeurig proces.

Om er zeker van te zijn dat we de best mogelijke oplossing vinden, maakt het ontwerpteam verschillende 3D-modellen en voert het simulaties uit. Deze simulaties geven u een idee van wat u van het eindresultaat kunt verwachten qua capaciteit en efficiëntie.

“Wanneer we een conceptplan hebben opgesteld op basis van uw behoeften en uw beschikbare ruimte, leggen we dit aan u voor en maken we samen afspraken over hoe we de installatie uitvoeren”, zegt Grille.

Een man werkt aan een AutoStore-oplossing met drie monitoren.
VOOR ALLE MAGAZIJNEN: Elk gebouw heeft haar voor- en nadelen, en de specialisten van Element Logic werken hard om de perfecte oplossing voor uw beschikbare ruimte te vinden.

Levering en opbouw

U kunt AutoStore vergelijken met een geavanceerde Lego-kit. Uw projectmanager coördineert de middelen en leveringen om een soepele bouwfase te garanderen.

“Als uw projectmanager zorg ik ervoor dat alle leveringen op het juiste moment aankomen. Na meer dan 35 jaar actief te zijn geweest, heeft Element Logic geen noemenswaardige vertragingen gehad bij het opleveren van een project. Onze klanten hechten veel waarde aan deze verantwoordelijkheid in een tijd van verandering”, legt Project Manager Grille uit.

Een rode doos met een portretfoto van Nils Grille en de quote: "Na meer dan 35 jaar actief te zijn geweest, heeft Element Logic geen noemenswaardige vertragingen gehad bij het opleveren van een project. Onze klanten hechten veel waarde aan deze verantwoordelijkheid in een tijd van verandering"

Zodra de materialen zijn aangekomen, werkt het constructieteam aan de tijdrovende taak om het Grid uit te zetten en de eerste aluminium kolommen te plaatsen. Elke fase van de constructie wordt zorgvuldig en nauwkeurig bewaakt om fouten te voorkomen die van invloed kunnen zijn op de latere fases van de constructie.

Een paar handen meten de afstanden tussen de aluminium kolommen van het AutoStore-raster met een maatstaf.
DETAILGERICHT: Een kleine afwijking in de basis brengt het eindresultaat in gevaar.

“Zodra de basis gelegd is, wordt de rest van het Grid snel rij na rij opgebouwd door onze ervaren constructieteams”, licht Grille toe.

Uw volledige AutoStore-oplossing is op maat gemaakt om aan uw ruimte, behoeften en verzoeken te voldoen. De maatwerkoplossing omvat niet alleen het Grid zelf, maar ook de servicemezzanine, poorten en al het andere dat in uw unieke oplossing is opgenomen. Ons doel is om uw ruimte op de meest efficiënte en ruimtebesparende manier te gebruiken.

Voor klanten die een totale magazijnoplossing nodig hebben, hebben we de competentie en kunnen we onze klanten naast AutoStore ondersteunen met verschillende soorten systemen en technologie.

De laatste stap van het bouwproces is het plaatsen van de Robots op het Grid.

Een man met een helm en een geel vest zet het AutoStore-raster op.
GEAVANCEERD MAGAZIJN LEGO: Als de basis op zijn plaats zit, wordt het Grid in elkaar gezet als een geavanceerde Lego-kit.

Testen van capaciteit en efficiëntie

Zodra de Robots boven op het Grid staan, voert het team dat verantwoordelijk is voor de inbedrijfstelling uitgebreide tests en simulaties van verschillende scenario’s uit. Op deze manier kunt u erop vertrouwen dat de capaciteit van het AutoStore-systeem overeenkomt met de geschatte cijfers tijdens het verkoopproces voordat u live gaat.

Om de efficiëntie te maximaliseren en de operationele kosten te verlagen, krijgt u toegang tot onze software, eManager. Deze software implementeert magazijnbesturing, warehouse management en -controle systemen in één geoptimaliseerde, gebruiksvriendelijke interface.

“Ik test het systeem met de klant en begeleid ze naar de productie. Daarnaast maak ik ook servers klaar voor installatie om er zeker van te zijn dat onze eManager software compatibel is met de bestaande systemen van de klanten”, legt Theresa Marin Tantillo, Solutions Architect bij Element Logic, uit.

Een close-up van een laptop met de eManager-software die het AutoStore-systeem en robots aanstuurt en optimaliseert.
GEBRUIKERSVRIENDELIJK: Onze software, eManager, is gemakkelijk te gebruiken en u kunt er gemakkelijk doorheen navigeren na een training van de Element Academy.

eManager wordt geleverd met ingebouwde operatorondersteuning voor het voltooien van AutoStore-taken, een operationeel dashboard en een service-portal. eManager wordt ook gebruikt om producten en voorraad te lokaliseren en te beheren en kan worden geïntegreerd met ERP/WMS en een verscheidenheid aan Warehouse Management Systemen.

“Ik zou zeggen dat we wereldkampioenen zijn in het integreren van AutoStore. eManager is het brein van AutoStore, waardoor het efficiënt is en alle componenten met elkaar kunnen communiceren voor een geoptimaliseerde workflow”, zegt Tantillo.

Een rode doos met een portretfoto van Theresa Marin Tantillo en de quote: "eManager is het brein van AutoStore, waardoor het efficiënt is en alle componenten met elkaar kunnen communiceren voor een geoptimaliseerde workflow"

Lees hier meer over eManager.

Word een superuser

Wanneer we u trainen voor uw nieuwe systeem, raden we een aantal geselecteerde gebruikers aan om superusers te worden.

“Om u aan boord te krijgen, nodigen we u uit voor een superuser-training met praktische en theoretische taken. De focus ligt op operaties, veiligheid en het oplossen van verschillende problemen die kunnen optreden”, zegt Børre Skogvold van het Training Team bij Element Logic.

De training duurt een paar dagen en u wordt aangemoedigd om samen met uw collega’s aan technische en software problemen te werken terwijl wij aanwezig zijn.

Vijf mensen werken samen achter een computer om het AutoStore-systeem te leren gebruiken.
SUPERUSERS: Gemotiveerde en enthousiaste superuser-medewerkers zijn vaak de sleutel tot succes voor onze klanten.

Ondersteuning en klantenservice na de installatie

Wanneer het systeem klaar is om live te gaan, staat de ondersteuningsafdeling van Element Logic klaar om u te helpen bij uw dagelijkse werkzaamheden en om samen met u het maximale uit uw geautomatiseerde magazijn te halen.

“Ter ondersteuning helpen we onze klanten met eventuele problemen die ze tegen kunnen komen met hun systeem”, legt Wenche Schellhorn, Support Consultant bij Element Logic, uit.

Na het afronden van de superuser-training begrijpen u en de supportafdeling elkaar beter, aangezien u dezelfde technische taal spreekt en de problemen samen kunt oplossen.

Het Support Team staat altijd klaar om u te helpen met ad-hoc taken, maar ze werken ook continu aan het optimaliseren van uw bedrijfsvoering en onderzoeken waar en hoe ze u kunnen helpen groeien.

Close-up van een vrouw die met een hoofdtelefoon achter de computer zit.
ONDERHOUDSGERICHTE ONDERSTEUNING: Het is normaal dat u in de eerste maanden van de operatie vaker contact hebt met het Support Team. Ons team begeleidt u graag tijdens de eerste maanden van de operatie – en de komende jaren.

“Tijdens de constructiefase zitten we eveneens in de informatie-loop en zijn we bekend met de AutoStore-oplossing van de klant wanneer ze deze gaan gebruiken en wellicht onze hulp nodig is”, legt Arnold Nielsen, Key Account Manager bij Element Logic, uit.

U kunt elke maand een SLA-rapport ontvangen met een gedetailleerde status van uw AutoStore-oplossing, inclusief downtime en voltooide taken.

Naadloze overgang naar automatisering

Na tientallen jaren ervaring met AutoStore en intralogistiek, zijn we experts in het omzetten van onze klanten van handmatige naar automatische magazijnen. Onze succesfactor is het flexibele en oplossingsgerichte Service Team rondom elke klant – u kunt erop vertrouwen dat uw oplossing specifiek op uw behoeften is afgestemd.

Van de accountmanager, projectmanager, ontwerpers, constructeurs, inbedrijfname team, systeemarchitecten, superuser-trainers tot de experts in de supportafdeling, de overgang naar een automatisch magazijn is naadloos en comfortabel. En tegelijkertijd uw bedrijf voorbereiden op toekomstige groei.

Het tijdsbestek van de eerste vergaderingen tot een operationeel magazijn varieert sterk. Het hangt af van het besluitvormingsproces en uw behoeften.

“Een standaardproces duurt meestal ongeveer drie maanden van bestelling tot levering en een paar maanden extra aan constructie”, zegt Sales Manager Niklas Poulsen.

Join our newsletter

Keep up to date, get insights and product updates straight to your inbox.

Sign up

Heeft u interesse om te praten over AutoStore voor uw magazijn?

Neem vandaag nog contact met ons op!