autostore

Boozt stimuleert de logistiek met AutoStore

De Zweedse modegigant Boozt zal de logistiek een boost geven met AutoStore.

Boozt Fashion AB heeft een contract getekend met Element Logic AB voor levering van het automatische opslag- en ophaalsysteem AutoStore aan hun nieuwe centrale magazijn in Ängelholm, Zweden.

Toonaangevende e-commerce met magazijn van de toekomst

Sinds de oprichting in 2009 is Boozt uitgegroeid tot een van de toonaangevende online modeboetieks. In gelijke tred met sterke groei namen de toenemende eisen aan schaalvoordelen en de druk op warehousing en logistiek toe. Nu wordt een zeer modern en volledig geautomatiseerd magazijn van ongeveer 42.000 vierkante meter opgericht, wat de snelste levering en retourverwerking op de markt zal garanderen. Als centraal onderdeel van dit magazijn zal Element Logic het geautomatiseerde opslag- en ophaalsysteem AutoStore leveren. Met 130.000 bins en 130 robots wordt het de grootste installatie in Scandinavië en zal het ongeveer 90% van de goederenstroom door het magazijn afhandelen.

Elke maand stuurt Boozt 400.000 producten naar hun klanten en de plannen zijn dat dit aantal drastisch zal toenemen. Daarom investeren ze fors in AutoStore. Deze automatisering bij Boozt kan worden gezien als een eerste stap in het optimaliseren van de magazijncapaciteit, productiviteit en verlaging van de uitvoeringskosten.

“AutoStore biedt de mogelijkheid om de huidige magazijnruimte te verkleinen tot 1/3 van de huidige benodigde ruimte. Tegelijkertijd verwachten we een meer dan 100 procent grotere efficiëntie voor pick & pack-processen door deze 130 robots te implementeren. ” zegt COO Niels Hemmingsen.

De automatisering wordt gevestigd in de nieuwe magazijnfaciliteit van Boozt in Ängelholm, Zweden, waar het mogelijk is om de AutoStore-oplossing verder uit te breiden. Boozt kijkt uit naar een langdurige samenwerking met Element Logic.

EWMS® en AutoStore – “de e-commerce-boosters”

Net als Boozt maakt Element Logic de laatste jaren ook een sterke groei door, vooral met AutoStore, en met name binnen retail en e-commerce.

“Het feit dat Boozt nu Element Logic heeft gekozen als hun systeemintegrator voor automatisering, is een duidelijke erkenning van ons als een van de toonaangevende systeemintegrators op de Scandinavische markt”, zegt Håvard Hallås, verkoopdirecteur bij Element Logic.

“We zijn natuurlijk ontzettend trots en vereerd dat we de kans hebben om met zo’n toonaangevende speler als Boozt samen te werken. We concurreren allebei in moeilijke markten met sterke internationale concurrentie. Maar met onze gezamenlijke toewijding aan effectieve logistiek, zijn we zeer gemotiveerd voor dit partnerschap om het concurrentievermogen van beide bedrijven te verbeteren en ons beiden naar een nieuw niveau van logistiek en e-commerce te brengen. ” concludeert Hallås.

De keuze van Boozt voor AutoStore is grotendeels gebaseerd op de volgende factoren: goed gebruik van magazijnruimte, hoge capaciteit en goede mogelijkheden om het systeem stap voor stap uit te breiden met het hoge groeipercentage van Boozt. Daarnaast waren de korte implementatietijd en mogelijkheden met integratie tussen systemen (WMS en EWMS) cruciaal voor de keuze van Boozt. Het kiezen van Element Logic als systeemintegrator verleent Boozt de broodnodige beveiliging dat systemen aan de hoge eisen zullen voldoen.

Boozt Fashion AB

Boozt.com is een online winkel met kleding, schoenen en accessoires voor dames, heren en kinderen. De winkel begon in 2009. Op Boozt.com vind je meer dan 400 Scandinavische en internationale modemerken zoals Odd Molly, By Malene Birger, Tiger of Sweden, Polo Ralph Lauren, Tommy Hilfiger, MOLO och BOSS.

Boozt.com is een onderdeel van Boozt Fashion AB, dat ook online winkels heeft voor ECCO och Day Birger et Mikkelsen.

Klaar om uw efficiëntie te verhogen?

Ontdek hoe Element Logic de prestaties van uw magazijn kan optimaliseren

Neem contact met ons op voor de mogelijkheden