“Als de eerste AutoStore-partner hebben we ‘s werelds eerste installatie geïmplementeerd en sindsdien hebben we een lange en welvarende relatie met AutoStore. Het is met grote trots dat we ons marktaandeel blijven vergroten en de geprefereerde AutoStore-expert in Scandinavië en Europa zijn”, zegt Dag-Adler Blakseth, CEO van Element Logic.
Volgens statistieken heeft Element Logic een marktaandeel van ongeveer 90 procent in Scandinavië en 30 procent in Europa.
AutoStore naar Europa
Element Logic heeft de afgelopen jaren een enorme groei doorgemaakt en sloot in 2020 af met een omzet van meer dan 100 miljoen euro – het beste resultaat in zijn 35-jarige geschiedenis. Met volledige distributierechten voor AutoStore in Europa is Element Logic de afgelopen jaren uitgebreid en heeft het verschillende nieuwe landendivisies opgericht. Naast Frankrijk, Polen, Benelux en Tsjechië heeft het bedrijf onlangs een kantoor geopend in Spanje.
Distributeur van de eerste 10 AutoStore-installaties ter wereld
Element Logic is niet alleen de meest ervaren AutoStore-expert wat betreft het aantal geïmplementeerde installaties, maar ook wat betreft jarenlange samenwerking. Als de oorspronkelijke AutoStore-partner heeft Element Logic vanaf het begin deel uitgemaakt van de innovatieve reis door het testen, ontwerpen en installeren van nieuwe oplossingen. In 2005 automatiseerde het alarm- en bewakingsbedrijf Elotec als eerste ter wereld zijn magazijn met AutoStore – een installatie ontworpen en geleverd door Element Logic. Zelfs na zestien jaar in gebruik is het AutoStore-systeem “still going strong”.
Na Elotec leverde Element Logic de volgende negen AutoStore-installaties ter wereld, waaronder de eerste AutoStore-installatie buiten Noorwegen in 2008.
“We kijken ernaar uit om op onze uitgebreide geschiedenis voort te bouwen als AutoStore-expert en om in de komende jaren winstgevende geautomatiseerde oplossingen te creëren voor nog meer klanten in Europa”, zegt Blakseth.