
Element Logic is verheugd om de uitbreiding aan te kondigen van volledige Europese distributierechten voor de toonaangevende geautomatiseerde magazijnoplossing AutoStore.
“We werken al lang aan dit doel en zijn erg blij dat we een overeenkomst met AutoStore hebben bereikt. Dit geeft ons het recht om uit te breiden naar nieuwe markten wanneer we in de toekomst aantrekkelijke kansen zien ”, zegt Dag-Adler Blakseth, CEO van Element Logic.
In wezen zullen de uitgebreide distributierechten de meer dan 15 jaar lange relatie met AutoStore verder versterken, waardoor Element Logic extra lokale kantoren kan openen met verkoopteams die werken met de ingenieuze AutoStore-producten in heel Europa.
“Als een wereldwijd bedrijf met groei over de hele wereld, wordt het steeds belangrijker dat we werken met integrators die aan de verschillende behoeften van onze klanten kunnen voldoen. We zijn verheugd om te zien dat Element Logic zijn territorium in Europa uitbreidt en we kijken ernaar uit om in de nabije toekomst nog meer met hen samen te werken!”, zegt Karl Johan Lier, CEO van AutoStore.
Lancering van activiteiten in Polen en Benelux
Als gevolg van de nieuwe overeenkomst lanceert Element Logic vandaag officieel grootschalige activiteiten in zowel Polen als de Benelux.
“Het verkrijgen van Europese distributierechten betekent dat heel Europa onze lokale markt is, en we kunnen nog beter samenwerken als partner voor internationale klanten met activiteiten in meerdere landen”, zegt Blakseth.
“Polen biedt veel kansen voor Element Logic. Door de centrale ligging wordt het land een Europese logistieke hub en werkt het als doorvoer tussen Oost- en West-Europa. We hebben ook tal van distributiecentra voor opslag-, pick- en verpakkingsprocessen voor westerse bedrijven ”, zegt Anna Wiśniewska, algemeen directeur van Element Logic Poland.
Rob Pauls wordt verantwoordelijk voor groei- en verkoopactiviteiten in de Benelux als Managing Director voor Element Logic Benelux BV.
“Nu we de volledige distributierechten van AutoStore voor de Benelux hebben verkregen, kunnen we onze aanwezigheid in Noord-Europa nu verder versterken. De AutoStore-oplossing, gecombineerd met de uitgebreide ervaring en briljante software van Element Logic, zal groei voor zowel onze klanten als Element Logic bevorderen, ”zegt Pauls.
De toekomst van warehousing
AutoStore is de toonaangevende geautomatiseerde oplossing voor materiaalbehandeling, met extreme mogelijkheden in ruimtebesparing, hoge capaciteit, flexibiliteit en schaalbaarheid. Element Logic is een gespecialiseerde leverancier van AutoStore-systemen, met een unieke expertise die is ontwikkeld sinds het bedrijf ’s werelds eerste faciliteit in 2003 installeerde. Element Logic heeft een lange staat van dienst met zowel de kleinste als de grootste AutoStore-faciliteiten ter wereld.
De op maat gemaakte software van Element Logic verbetert AutoStore in grotere mate. De ervaren distributeur heeft de magazijnprestaties voor tal van klanten in verschillende branches geoptimaliseerd en bewezen dat dit de toekomst van warehousing vertegenwoordigt. Het bedrijf loopt internationaal voorop op het gebied van robotmagazijnoplossingen en heeft onlangs een gloednieuwe robotarmoplossing gelanceerd die kan werken met zowel grotere robots als mensen.
“Alle experts uit de industrie praten over robotisering en wijzen erop dat dit de toekomst van de industrie is. Voor ons is het daarom erg spannend om de enige optimale oplossing te lanceren voor de uitdagingen waarmee iedereen in de branche wordt geconfronteerd. Nu zullen nog meer bedrijven de competentie van Element Logic en AutoStore kunnen combineren om hen te helpen efficiënter en concurrerender te worden. ”zegt Blakseth.

Planning voor groei
Aangezien steeds meer bedrijven hun magazijnen willen automatiseren, is de groei op de Europese markt duidelijk. De strategie van Element Logic is om te profiteren van de aantrekkelijke marktmogelijkheden en de winstgevende groei van het bedrijf te blijven vergroten, met een omzet van € 200 miljoen in 2022.
“Door Element Logic op nieuwe markten te vestigen en bestaande markten verder te laten groeien, is ons plan om jaarlijks met 25-50 procent te blijven groeien”, besluit Blakseth.