R5-robot beweegt op grid met in totaal 12.000 bins.

Hatstore investeert in een robotoplossing

Het in Zweden gevestigde e-commercebedrijf Hatstore verhuisde begin dit jaar naar een vier keer zo groot magazijn, maar door de sterke groei in 2020 investeert het bedrijf nu in een AutoStore-oplossing van Element Logic.

AutoStore is een veel efficiënter magazijnsysteem dan een handmatig magazijn en geeft Hatstore de mogelijkheid om te blijven groeien zonder te hoeven verhuizen. Het systeem is ontworpen en geïnstalleerd door de AutoStore-specialist Element Logic.

„AutoStore is voor ons een noodzakelijke en slimme oplossing om onze voortdurende groei te kunnen bereiken, zonder elke twee jaar van pand te moeten wisselen. Onze groeidoelstellingen vereisen, dat we klanten een breder productassortiment bieden. De AutoStore-oplossing van Element Logic biedt ons de mogelijkheid om vier keer meer producten op dezelfde ruimte op te slaan ”, zegt Filip Klasson, CEO van Hatstore.

Robots bieden bewegingen met precisie

AutoStore is een gerobotiseerde magazijnoplossing waarbij alle producten in het magazijn in op elkaar gestapelde bakken worden opgeslagen. De robots bewegen zich over het grid en brengen de Bins naar poorten voor orderpicking en verpakking van de producten. De oplossing van Element Logic bestaat uit 18 robots en 12.000 bins. De robotgestuurde magazijnoplossing biedt een hoge efficiëntie, precisie en creëert volledig nieuwe mogelijkheden voor schaalbaarheid om groei- en seizoenspieken op te vangen. Ondanks dat het robotmagazijn een belangrijke stroomlijning van de processen betekent, zal de investering plaatsvinden zonder dat Hatstore personeel ontslaat.

3D-layout van Hatstore`s AutoStore-oplossing, met in totaal 18 robots en 12.000 bins.
NIEUW AUTOSTORE MAGAZIJN: De AutoStore-oplossing van Hatstore bestaat uit 18 robots en 12.000 opslagbins.

“De combinatie van AutoStore, andere vormen van automatisering van vroeger en alle expertise van onze fantastische medewerkers, zal resulteren in een bepalend e-commerce magazijn. Het geeft ons de mogelijkheid om onze klanten een nog betere winkelervaring te bieden”, vervolgt Filip Klasson.

Portret van Filip Klasson, CEO van Hatstore, die trots is op het nieuwe e-commerce magazijn.
NIEUWE MOGELIJKHEDEN: Filip Klasson, CEO van Hatstore, is trots op zijn nieuwe, volledig schaalbare AutoStore-oplossing, die het bedrijf in staat stelt om groei- en seizoenspieken op een geheel andere manier op te vangen.

„Het is heel spannend om deel uit te maken van dit project. We kijken er naar uit om Hatstore te helpen bij een slimme verhoging van de totale efficiëntie in hun magazijn en, uiteindelijk, nog meer tevreden klanten”, zegt Thomas Karlsson, Managing Director van Element Logic, Zweden.

Meer weten over onze oplossingen?

Neem contact met ons op